پارسیان ماینر

پارسیان اماینر

پارسیان ماینر

پارسیان اماینر

  • ۰
  • ۰

دستگاه ماینر

حدودا 10 سال پیش بود که فردی یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو انقلابی ترین فناوری عصر ما را معرفی کردند. شخصیت ساتوشی ناکاموتو هنوز هم به عنوان یک معما باقی مانده است و بسیاری در جستجوی کشف این شخصیت هستند. بسیاری سعی کرده اند نام ساتوشی را بر خود بگذارند اما موفق به اثبات این ادعا نشده اند. علاوه بر ساتوشی، افراد ناشناس دیگری هم در فضای کریپتو موجود بوده اند که برخی از آنها مانند ناکاموتو ناپدید شده اند و برخی نیز هنوز در این فضا باقی مانده اند. در این مقاله به بحث در مورد تعدادی از این شخصیت های ناشناس پرداخته می شود.

جیمز ای دونالد (James A Donald)

دونالد یک فرد تاثیر گذار در فضای کریپتو می باشد. او اولین فردی است که به انتقاد از وایت پیپر بیت کوین پرداخت و در مورد مقیاس پذیری مباحثاتی را با ساتوشی ناکاموتو داشت. او معتقد بود که بیت کوین نیازمند یک لایه از اکانت است. در 17 نوامبر سال 2008، ساتوشی کد منبع بیت کوین را برای دونالد فرستاد تا به بررسی آن بپردازد.

بسیاری دو شخصیت دونالد و ساتوشی را یکی می دانند و بر این باورند که این ساتوشی بوده که مکاتباتی با خود داشته است؛ اما این تئوری ها اکثرا رد شده اند و زیاد محتمل به نظر نمی رسند. جیمز دونالد سال هاست که ناپدید شده و با جامعه بیت کوین صحبت نکرده است.

تیموس (Theymos)

او صاحب پیج های  و en.bitcoin.it است. تیموس شخصیتی مهم در فضای کریپتو است و از همان روز های اول پیدایش بیت کوین، در این فضا حضور داشته است. او در سال های اخیر به سانسور در مقیاس عمده متهم شد و برخی بر این باورند که او بسیاری از بحث ها در زمینه افزایش اندازه بلاک را سانسور و بلوکه کرده است.

کسی نمی داند که او چگونه این همه قدرت و نفوذ را جمع کرده است. در سال 2011 بود که r/bitcoin هم به او فروخته شد. او تا به امروز هم بسیاری از پورتال های مرکزی بیت کوین را رهبری و مدیریت می کند.

آرتفورز (Artforz)

او با یک نام مستعار در bitcointalk.org و در بین سال های 2010 تا 2012 ظاهر شد. او یکی از اولین افرادی بود که استفاده از دستگاه ماینر های کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین را مورد توجه قرار داد. او در جولای 2010 ادعا کرد که 1700 بیت کوین را در شش روز ماین کرده است.

او در این فاصله متهم شد که بر اکثر هش ریت (hash rate) بیت کوین در آن سال ها تسلط داشته است. اما او در دفاع از خود به جامعه بیت کوین گفت که تقریبا 1 درصد از قدرت پردازش شبکه را در دست داشته است. او آخرین بار در فوریه 2012 ظاهر شد و پس از آن دیگر خبری از او نبوده است.

سانی کینگ (Sunny King)

یکی دیگر از افراد ناشناس فضای کریپتو سانی کینگ بود که توسعه دهنده نرم افزار و خالق پیر کوین (peercoin) بود. او را پدر بزرگ الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام (PoS) می نامند؛ زیرا پیر کوین اولین کوینی بود که این سیستم را به کار می برد.

پروژه پیر کوین او الهام بخش بسیاری از پروژه های بلاک چینی دیگر بوده است. او برای مدتی ناپدید شد اما اخیرا با پروژه بلاک چینی جدید دیگری با نام Vee.tech برگشته است.

رت فور (Rat 4)

بعد از اختراع پیر کوین، بسیاری به گواه اثبات سهام علاقه مند شدند. در اوایل 2014، توسعه دهنده ناشناسی با نام Rat4، نسخه دوم گواه اثبات سهام را اختراع کرد. بعدا بسیاری از کوین های دیگر از ایده او پیروی کردند و کد بیس (codebase) کوین او یعنی بلاک کوین (Blackcoin) بیش از اکثریت کوین های امروز فورک (fork) شده است. امروزه صدها کوین بر اساس دو نوع اصلی اجماع یعنی گواه اثبات سهام BFT و گواه اثبات سهام بر اساس زنجیره در تبعیت از کوین مذکور موجود هستند.

براندن چز (Brandon Chez)

او که مالک coinmarketcap.com است برای سال ها در فضای کریپتو ناشناس بود؛ تا اینکه ژورنال وال استریت در 23 ژانویه 2018 متوجه او شد. سایت او سریعا در فضای کریپتو پیشرفت کرد اما کسی نمی دانست که چه کسی پشت این سایت است. هویت او تا زمانی که تصمیم به از لیست خارج کردن صرافی های کره جنوبی گرفت، ناشناس باقی ماند. او اخیرا گفتگویی صمیمی و غیر رسمی با سانی کینگ ناشناس داشت و در مورد موضوعاتی مانند بیت کوین، محاسبات کوانتومی و غیره بحث کردند.

کوبرا (Cobra)

او یکی از مالکان پورتال bitcoin.org از شخصیت های جنجالی موجود در فضای کریپتو است. او تا به امروز در فروم های ردیت (Reddit) دیده شده است و یک اکانت توییتر نیز داشته است. تقریبا در یک سال گذشته، او مواضع دوگانه ای را در پیش گرفته و گاهی از بیت کوین کش (BCH) حمایت می کند و گاهی نیز به انتقاد از آن می پردازد.

او زمانی از جامعه بیت کوین خواست که اظهارات معینی را در وایت پیپر ساتوشی تغییر دهند و در جای دیگری نیز خواهان تغییر فوری الگوریتم گواه اثبات کار (PoW) بیت کوین شد. او همچنان به عنوان فردی تاثیر گذار در فضای کریپتو باقی مانده است.

شخصیت های تاثیر گذار دیگری هم در فضای کریپتو هستند که در اینجا از آنها نامی برده نشده است. بسیاری از این شخصیت ها یا ناپدید نشده اند و یا هنوز هم ناشناخته باقی مانده اند.

نظر شما در مورد این افراد ناشناس در فضای کریپتو چیست؟ چرا آنها سعی می کنند که ناشناس باقی بمانند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • behman naseri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی